8 oktober 2008 klockan 23:43

Min graviditet

Namn:
 Susanna
Ålder: 18 år
Graviditetssymtom: Illamående  
Positivtgravtest i vecka: 20 augusti (i vecka 4 ungefär)
Då berättade jag för... Marko på samma dag.
Mamma några veckor senare, och pappa när han fick 13 rätt på strytipset :D Haha.

Min barnmorska hette: Marianne
Vikt vi inskrivningen: 46kg
Vikt vid förlossningen: 60kg
Vikt efter förlossningen: 51kg
Vikt nu: 45kg

Mat jag var torsk på (favviscraving): Coca cola och kakor/godis :)
Mat som får mig att vilja kräkas: INGEFÄRA! BLÄH :(
Illamåendet började: i vecka 6 ungefär, sen fortsatte det i ett par månader eller så. Blev illamående i slutet av graviditeten, fast då kändes det bara som att jag var bakis varenda dag ;p 

Mina första mammakläder: Ett par mamma-byxor.
Min största modetabbe: -
Första bebisprylen: Kläder

Då kände jag första sparken: I vecka 15 (fisksprattel) i vecka 17 eller 18 så sparkades det :)
Vi trodde att bebisen i magen är: Jag trodde att det var en pojk, och Marko en tös :)
Namn vi funderar på: Milla, Wilma, Jennah, Elviira.. och några fler :) Aleksi om det var en pojk.

Grejer som händer med min kropp: Större bröst, vattensamlingar i kroppen.
Så motionerar jag: Ååhhh.. nej :) 

Konstiga grejer jag gör under min graviditet: Ingenting
Konstiga kommentarer jag får höra: "Du är ju bara 17 år!" Jag tyckte att det var en konstig kommentar iaf.
Konstigaste bebisrådet: Hmm.. Fick bara bra råd :)
Värsta gravidminne: illamåendet! BLÄH. Och foglossningar.
Bästa gravidminne: Då vi fick reda på att det var en tös i min mage :)

Bebisen föddes i vecka: 40+5 (hon föddes 03:40 på morgonen så egentligen är det ju 40+4.. men men :)


Kommentarer

Gör din röst hörd här ♥

♥ Ditt namn
Kom ihåg mig? ♥

♥ Din e-mail

♥ Din blogg

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0